Hejsan hoppsan!

Ett hoppsan är ju definitivt på sin plats efter för många dagars tystnad på bloggen.
Ibland blir det så när tiden bara blir mindre och mindre framåt veckosluten. 
Jag går som sagt mitt sista år på gymnasiet vilket medför en hel del arbete. 
Hittar nya böcker, artiklar, videoklipp, citat och tankar jag blir jätteinspirerad av och vill skriva om här tills jag inser att det inte går med tanke på att det snart är vinterlov.

Det är galet! 

Så.. det blir inte så mycket nya uppdateringar här inte, försöker dela med mig av länkar, citat, videor och bilder på Ball utan mall's Facebooksida så gott det går istället.
Stay tuned där!
Till höger på bloggen finns det en "like-box", tryck på like och håll er uppdaterade vett'ja! 
 
 
Ikväll sitter jag och skriver om nyreligiositet på Helsingborgs Stadsbibliotek. Det är egentligen väldigt intressant, älskar att gräva djupt ner i tankebanor, livsåskådningar, texter och så vidare. När det är ett måste att göra det blir jag dock inte lika intresserad. Det är knäppt tycker jag! 

Hittade i jakt på ett ställe att sitta på en bok som fångade mig på direkten! (Lättdistraherad..) 
Boken heter "Ordbok för tänkare".
(Tryck på bilden för att hitta boken)

Den passar mig alltså som fisken i vattnet, handen i handsken, laddaren i telefonen och allt annat som passar perfekt. Boken är fullproppad med citat, klokheter och annat skoj. 
Rekommenderar er att titta i den en liten stund. Det är förmodligen en perfekt bok för pendlare eller som inspiration om du skriver egna texter och så vidare!
 
 
Avslutar det hela med några citat!

Tema: Konst
"Bara med konst kan man uttrycka det man inte begriper."
- Henrik Tikkanen (1924-1984), finlandssvensk illustratör och författare
 
Tema: Tro och veta
"Jag tror att Gud finns, men jag vet att jultomten finns, för honom har jag sett."
- Petters Alva Henrikson, 4 år.

Tema: Ord
"Våra ord har vingar, men de flyger inte alltid dit vi önskar."
- George Elliot (1819-1966), polsk författare och aforistiker.

Tema: Självförtroende
"Att bli tagen på allvar är en förutsättning för självförtroende."
- Jerzy Einhorn (1925-2000), läkare och professor i radioterapi. 
 
 
 
Personligen älskar jag att läsa citat, det är fascinerande att få ta del av andras nakna tankar. För mig känns det naket, men ändå så himla komplett. 
Har ni några favoritcitat? Kläckt ur er en massa visdom själva kanske? Kommentera gärna här, det hade varit roligt att få ta del av dem! 
 
 
Hoppas ni har det bra där ute och glöm inte - att tänka eller inte tänka är ingen fråga, det är ett val!

Mycket kärlek!

/Julia

Kommentera

Publiceras ej