Tjena hejsan!


Veckan som gått har också varit fylld av en massa intressanta, krävande och roliga grejer. Börjar känna att det finns ett visst flyt som bör tas till vara på! 
 
 
Jag har bland annat genomfört mitt slutgiltiga gymnasiearbete som blev "En eftermiddag mot sexuellt våld, för samtycke!" Det var alltså lite som en temadag-light. Jag höll i värderingsövningar kring jämställdhet, de andra eleverna fick möjlighet att tänka efter kring vad de själva tycker om jämställdhet, hur det hänger ihop med att det faktiskt anmäldes nästan 17.000 sexualbrott i Sverige för två år sedan.
Började med att läsa lite från mitt argumenterande tal kring samtycke,
sedan visades en video som Ida Östensson, grundare för Crossing Boarders och initiativtagare till FATTA skickat till oss! 
Två frågor om jämställdhet slängdes ut i publiken som disskuterade i grupp och berättade sedan vad de kommit fram till.
Är Sverige jämställt? Är jämställdhet en kvinnofråga?

Vi gjorde lite fler övningar och innan alla fick gå visade jag musikvideon, baserad på berättelser som FATTA samlat in. 
Idag har jag sammanställt lite av enkätsvaren som jag fått om dagen, det ser fint ut!!

 
Är så tacksam för att jag har så fina människor runt om kring mig, har fått otrolig pepp inför denna dag av en massa fina vänner, lärare och av andra!
 
 
Förutom detta har jag tagit mig vidare till final i poetry slam i Helsingborg, ska hjälpa Femtastic och Svenska Södern på Klubb Split på fredag, fått min första egna dj-spelning bokad, börjat förbereda mig för att bli valambassadör, ska till Grand Hotel i Lund 2/4 och prata om Uppdrag Ninjas, nästa halva av April kommer det hända ännu fler roligheter....
LIVETS FLOW. 
 
/ Julia, Ball utan mall
 
 
 

1 kommentarer

Herr Dunderbar

15 Apr 2014 22:41

Snokar runt här i din blogg lite då och då...
Känner inte att jag vill bomba din blogg med kommentarer, men nu känner jag för att i alla fall kasta in EN kommentars-bomb i din blogg!!
Du har så skön stil.
Gillar bilden där du står och föreläser...du ser hur relaxed ut som helst.
Jag har själv föreläst en del..kan visserligen inte stå så...utan satt....då min rygg inte bär mig..men ändå...

Du har helskön stil!!

Kommentera

Publiceras ej