Hej allihopa!

Idag ska jag dela med mig av mina tankar kring en arikel jag lästa på DN Debatt tidigare i eftermiddags. 
Jag kan av någon anledning inte komma åt artikeln på DN.se för tillfället,
så fort detta är möjligt lägger jag upp länken på bloggen. 

Informationen i artikeln gjorde mig verkligen illa. 
Varför kan jag leva i denna världen? 
Jag vet inte. 

"Ibland blir jag så trött. Sjukt sårad över människors agerande. 
8 av 10 tjejer har blivit utsatta för att andra gjort något framför webbkameran mot deras vilja. 3 av 10 killar har blivit utsatta för samma sak.
Hur i helvete kan det då vara så upprörande att jag är feminist? 

Jag tror att de flesta tjejer känner igen sig i att i något internet-sammanhang fått bilder skickade på killars könsorgan eller sexuella närmanden utan att vara bidragande till detta själva?
Jag har.
När jag var lite yngre gillade att hänga på sidor som chatroulette, att kunna prata helt öppet med människor från hela världen var något jättehäftigt tyckte jag. 
Nu är jag aldrig inne på sådana sidor längre eftersom jag vet om att det förr eller senare kommer fastna bilder av andras könsorgan på min näthinna utan att jag bett om det. 
Det blir lite som ett sexuellt övergrepp, fast på distans liksom. 
Inte en jättestor grej om du jämför.... 

Men att det inte ens väcks ÅTAL mot de som utsätter människor för sexuella närmanden utan godkännande från den andre, våldför sig sexuellt på försvarslösa människor, inte kan ta NEJ för vad det är. 
Det är på dessa människor jag vill lägga allt mitt illamående och psykiska lidande och förakt jag känner när jag läser om saker som detta. 
Ta alla som känner som jag, deras känslor - lägg det på de som ständigt trycker ner andra.
De hade gått under. Jag svär." 


Detta skrev jag idag och la upp på min privata facebooksida. Dela gärna detta om ni håller med eller känner igen er, vilket jag är övertygad över att många gör.

Det är faktiskt mer än på tiden att detta får ett slut, en gång för alla.

När ska vi 
#fatta?

Blogg: www.ballutanmall.blogg.se
Facebook: Ball utan mall

 
Kolla in detta klippet där bl.a. annat Ida Östensson det pratar om hur ungdomars inställning och synsätt till sexuella handlingar. 
Vad är sexigt? Sex = status? Blommor och bin?
Tänkte egentligen kommentera detta ordentligt, men jag orkar nog inte. 
Kolla in detta för allt i världen!



 
Mycket kärlek till er som känner med mig. 
/ Julia

Kommentera

Publiceras ej