Tjena hejsan!


Idag sitter jag åter igen på geografilektionen och skriver blogginlägg.
Kanske är det inte så jag borde spendera min tid men helt ärligt känner jag mer kärlek och engagemang för bloggen just nu än 150 frågor i geografiboken och uppgifter om global uppvärmning, även om det sistnämnda är viktigt det med..

Tänker att jag bjuder på lite hissar och dissar, något nice filmklipp och sånt innan jag återgår till väsentligheterna! (Restauranglunch på matkortet....)

 

 
- Bibliotek!
Sweet baby Jesus, bibliotek är verkligen underskattade. De senaste veckorna har jag spenderat mycket tid på Helsingborgs stadsbibliotek och under jakten på ställen att sitta på eller de sporadiska bensträckarna så har jag hittat en massa intressanta, roliga, knäppa och användbara böcker som både ger mig inspiration till bloggen men även till en himla massa annat! 
Denna bok är en av dem jag hittat och fått en massa inspiration från, det står en massa roliga grejer och nyttigheter i den, kolla in den helt enkelt!

 
- Peppande och kärleksfull respons! 

Jag är så himla glad över att det är många som skriver till mig och berättar att de tycker om bloggen, peppande vänner, alla som gillar Ball utan mall på facebook och delar inläggen är värda guld alltså!

 

Anna-Klara Bratt, chefsredaktör på Feministiskt Perspektiv gillar Ball utan mall på facebook, igår fick jag ett mejl från Diskrimineringsombudsmannen (DO), Teskedsordern vill träffas och prata lite i Januari efter jag har varit på semester - det rullar på!

 
- Kvinnliga rappare!

Har hamnat i en hiphop period nu, eller ja.. jag har varit i den ganska så länge nu. Något jag börjat söka efter - men också funnit är sjukt grymma kvinnliga rappare! Förstår inte varför det är så få riktigt stora hiphopartiser som är kvinnor?
Inte för att jag tycker att det är fel på manliga rappare eller att det spelar någon roll om det är kvinnlig eller manlig rappare - det är trots allt kvaliteten som räknas!
Men om det nu är så... i så fall är det mycket märkligt att det inte blir lika stor uppmärksamhet som riktas till de grymma kvinnliga rapparna. Just sayi'n!


Här har ni lite klipp!
                    


Angel Haze, hon är nästan övernaturligt bra alltså. G to the alet!

Mc Melodee spelade första gången i Sverige på Klubb Femtastic på Moriska Paviljongen i Malmö i November. Jag hade faktiskt inte hört henne innan dess, nu lyssnar jag på henne ganska ofta. Grym girl!


Lady Sovereign var den första kvinnliga rapparen jag hörde i mitt liv tror jag, det kan väl ha varit 4-5 år sedan. Då vart jag helt överväldigad, hon är så gym.
Sen är jag kanske svag för hennes brittiska accent.

Jag lyssnar så klart inte bara på kvinnliga musiker, rappare, sångerskor, dj's och så vidare. Tycker helt enkelt att de förtjänar lite mer uppmärksamhet än vad de redan fått!

 
 
 

- Oförmågan att kunna koncentrera sig!
Jag tror att alla mer eller mindre känner igen sig i det, att inte kunna fokusera på viktiga saker när du måste.
Typ som att jag egentligen borde skriva geografi just nu, men detta är ju betydligt mycket roligare och givande för min egen del. För eran också förmodligen!
Så... okoncentrationsförmågan - släng dig i väggen.
Typ.

 

- Kroatien förbjuder samkönade äktenskap
Trött, tröttare, tröttast. När ska vi inse att KÄRLEK inte har något kön?
Omröstningen i Kroatien är bindande och trots att endast 37% röstade så betyder det ändå att omröstningen är giltigt eftersom det inte finns någon gräns för hur många människor som behöver delta för att den ska förklaras giltig. Omröstningen var en kampanj kallad "I familjens namn". Kampanjen fick stöd från den Katolska kyrkan.
Det som gjorde att omröstningen blev av beror på att sjuhundafytiontusen (740.000) personer undertecknat en begäran om att det ska vara en folkomröstning kring samkönade äktenskap.

 
 

Ledaren för kampanjen, Zeljksa Markic kommenterar det hela
(som en hjärndöd idiot....)
"– Jag är glad för från och med nu kommer ingen framtida regering att kunna legalisera gayäktenskap."

- Våldtäktsförsök mot 11-månadersbebis
När du tror att världen inte blir så mycket sjukare så har du fel....
Sångaren i rockbandet Lostprophets, Ian Watkins,
 (De har gjort låten Rooftops som jag älskade när jag var yngre...)
är anklagad för 23 olika sexuella övergrepp. Av dessa anklagelser är två våldtäkter på SPÄDBARN. Ian erkände förra året att han försökt våldta ett litet barn på 11 månader, i samband med detta filmades det hela. Av bebisens mamma som dessutom var ett stort fan av Lostprophets. En annan kvinna har också tillåtit Ian Watkins att förbereda en våldtäkt på hennes dotter.

Ian och bebisens mamma hade kontakt på mejl efter händelsen, tillsammans kom de överens om att "inte vara så snälla mot bebisen nästa gång".


Hur fan bär Ian Watkins sig åt egentligen?
Jo, han har alltid gjort på samma sätt skrivs det i nyheter24.se
" Watkins tillvägagångssätt var alltid detsamma: han chattade med kvinnliga fans till Lostprophets, och när det visade sig att de hade småbarn så bad han kvinnorna att skicka bilder på barnen och började även planera övergrepp mot barnen."


Den 18:e december faller domen mot Watkins och de två åtalade kvinnorna.

 
Nu förtjänar jag en fet pizza. 

Mycket kärlek!
/ Julia

 

 

 

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej