Hejsan alla glada, sura, euforiska, ledsna och alla andra!

Förra veckan stod jag i Åres backar på bräda, ett bra sätt att spendera sitt sista sportlov på tycker jag.
En veckas paus från vardagen är välbehövligt ibland. 
                                                                                                              Foto: Julia Williamsson
 
 
Nu är OS ÄNTLIGEN är över!!!!
 
Jösses amalia vilket tjat det varit om OS, huvudet är söndertjötat. OS hit, OS dit.
OS SKIT säger jag. 
Inget snack om att jag absolut inte kan sponsra ett jippo som detta, varför? För att jag är läskunnig bland annat och kan ta till mig nyheter. Och för att jag värnar om de mänskliga rättigheterna vilket Ryssland är apdåliga på... Om ni såg på nyheterna bara för någon dag sedan så var det inte speciellt roligt för de stackars invånarna vars pengar till sjukvård osv tagits till detta bygget av en hel teaterstad för OS.
Sedan har vi det med att vara HBTQ-person eller engagermang i dessa frågor i Ryssland, det finns liksom inte på kartan för lilla Vladimir. 

Citerar en del från Jonas Gardells text för Expressen som släpptes här om veckan: 

"Inför OS i Sotji sprider Human rights watch en video där ryska nynazistiska grupper filmat övergrepp på homosexuella män, där bögar förnedras, misshandlas, får flaskor uppkörda i anus, tvingas säga att de förtjänar döden.Går man till polisen vägrar de ta emot anmälan, för man har "sig själv att skylla".
Vi måste reagera. Vi måste handla.
Varför?
För att vi kan!
Det sägs att idrott och politik inte hör ihop.
Det är dumheter.Naturligtvis hör idrott och politik ihop.
Tror någon att Ryssland satsar alla miljarderna för att det är skoj att åka skidor?"
                
 
/Ball utan mall
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej