Hejsan!

Lång vecka bakom mig och den har varit så fruktansvärt himla fin, men också mindre fin. 
Har blivit ganska bra på att dokumentera mina dagar med bilder har jag märkt så här är lite bilder från veckan och jag förklarar närmre vad veckan bjudit på. 
 
 
Igår gjorde jag detta! Detta blev slutklämmen på kulturvärdsutbildningen jag gått som har varit otroligt givande. Kanske inte supermycket nytt lärande för mitt värdskap, men i alla fall för mig personligen. (Det är ju faktiskt jag i egen hög person som kommer vara värd....) 

 
 
I detta vårväder går alla mina tankar till de som blev attackerade av medlemmar från det nazistiska partiet Svenskarnas Parti efter festligheter och demonstrationer i Malmö under internationella kvinnodagen. Händelsen har blivit uppmärksammad runt om i världen och Showan som blev illa skadad och fortfarande ligger på sjukhus får en massa pepp och kärlek via hashtagen #kämpashowan. Det kommer aldrig vara acceptabelt med våld, ännu mindre renodlat nazistiskt våld. Personligen gillar jag inte någont typ av extremistiskt våld.
Jag var själv vid Möllevången under tiden detta hände, fick dock reda på det först på morgonen och jag blev så chockad. Tänk att det händer här, mitt i bland oss, inte ens ett kvarter bort från där vi befinner oss. Det är galet. Jag som trodde att vi var på väg åt rätt håll nu, äntligen.
 
Artikel om händelsen hittar ni här!
 
Imorgon hålls en demonstration mot det nazistiska våldet i Helsingborg på Gustav Adolfstorg klockan 18.00
Jag önskar verkligen att så många som möjligt kan vara där, låt dem se hur många som inte tolererar detta beteende. För er som kanske inte bor i Helsingborg och går på grundskolan/gymnasiet så tänk på att skolbusskortet (om ni har ett sådant) gäller fram till 20.00 om ni vill och kan komma dit! 
 

I lördags var det Internationella kvinnodagen och det uppmärksammades med otroligt fint vårväder och en stor peppig manifestation i Malmö och fest på Moriska Paviljongen. Jag var där tillsammans med Uppdrag  Ninjas där vi hade äran att inleda ett så kallat peppmedley! Vi visade vår film om Bechdeltestet (som jag skrivit om här tidigare hoppas jag..) och det filmades in en ny scen till en kommande film som handlar om att vi måste gå och rösa i europavalet, framför allt för att stoppa de brunskjortade för att ta mer plats än det tyvärr redan blivit. 
 
Bilderna är tagna under dagen, vackert vårväder och fin uppslutning inför demo i Malmö, soundcheck på Moriska Paviljongen inför inledandet av peppmedley, någon som fattat grejen och klibbat fast budskapet på Möllan! 
Sen tog Linn en bild på mig med megafonen i högsta hugg. Har aldrig hållt en megafon i hela mitt liv, men nu tycker jag att alla borde göra det i alla fall en gång om året. Fatta hur känslan var när jag sa något och flera personer svarade mig. SAMTIDIGT. Grymt!
 
På kvällen efter vi gjort en massa roligheter och ätit godaste maten of all times med Uppdrag Ninjas stannade jag och Sara kvar på efterfesten. Såååå roligt. Vi hade fortfarande tillgång till logen så där träffade vi på några som skulle vara Djs under kvällen och lyssnade på lite musik, jag körde min spoken word för Sara och den gillade dem med. Kul! Sen kom fina Erika som leder min Dj-kurs och hängde med oss, kalaskul. Hon skulle spela klockan ett, när jag och Saras tåg gick så henne missade vi tyvärr :( 

Ett andra tyvärr var ju att tåget blev inställt, men det löse sig genom att en superfin människa erbjöd sig att vi fick sova över hos henne. TUSEN TACK!!!!!
 
 
                                                                                         Foto: Linn Alenius
 
 
I fredags spelade jag och djtjejerna på Dunkers kulturhus i Helsingborg!
Dj Eka höll i workshop och vi avslutade Musik Direkts kväll med lite scratch, hiphop och elektronisk musik. 
Kalas då med.
Hängde med fina vänner och allt var frid och fröjd tils jag blev kramtjuvs-rånad på plånboken :( :(
 
Avslutar det hela med en gnutta ångestdrabbad hoppfullhet.
 
 

/ Julia, ball utan mall
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej